مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 12:052023-02-07پزشكي

برای اولین بار در جهان| کشف درمان دارویی آپنه خواب توسط پزشک بیرجندی


درمان دارویی آپنه انسدادی خواب برای اولین بار توسط «سید محمد موسوی میرزایی» متخصص مغز و اعصاب و رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند کشف شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمد موسوی میرزایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و مخترع پیش داروی درمان آپنه انسدادی خواب در نشست خبری اظهارکرد: این محصول اولیه برای درمان 40 بیمار داوطلب مورد استفاده قرار گرفته که خوشبختانه نتایج درمانی بسیار موفق و قابل قبولی را به دست آورده ایم.

وی با اشاره به علائم و نشانه های آپنه خواب گفت: سردردهای صبحگاهی، حافظه ضعیف، بد خلقی، خر و پف بلند، افزایش وزن و تکرر ادرار از جمله علائم این بیماری می باشد.

مخترع پیش داروی آپنه خواب عنوان کرد: این بیماری از علل سکته مغزی، قلبی، فشارخون، آلزایمر، افسردگی های مقاوم، عفونت های تنفسی تحتانی، ایجاد سرطان ها، نارسایی کلیه و کبد چرب و… است.

موسوی میرزایی با بیان اینکه 20 تا 30 درصد جمعیت جهان از بیماری آپنه انسدادی خواب رنج می برند، عنوان کرد: برای اولین بار در جهان ملکولی به دست آوردیم که درمان کننده بیماری آپنه خواب است و افتخار بزرگی برای جمهوری اسلامی محسوب می شود.

متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: بعد از استفاده افشانه پیش دارویی نتایج حاصل از این بررسی نشان داد که بسیاری از علائم بیماری کاهش یافته یا ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای اولین بار در جهان| کشف درمان دارویی آپنه خواب توسط پزشک بیرجندی

برای اولین بار در جهان| کشف درمان دارویی آپنه خواب توسط پزشک بیرجندی